بانک کتاب, خرید کتاب درسی

ثبت نام برای خرید کتاب درسی

ثبت نام برای خرید کتاب درسی

ثبت نام برای خرید کتاب درسی

خرید کتاب های درسی به روش های مختلفی انجام می شود. در این مطلب تصمیم داریم شما را با روش ثبت نامی آن آشنا کنیم. ثبت نام برای خرید کتاب درسی، یکی از روش های مرسوم به روز شده می باشد که از طریق چندین سایت مختلف انجام می پذیرد.

خرید کتاب های درسی از طریق سامانه، به صورت ثبت نامی انجام می پذیرد. شما باید پیش از شروع سال تحصیلی، ثبت نام کتاب های درسی را انجام دهید تا بتوانید آن ها را پیش از شروع سال تحصیلی، دریافت کنید.

به طور کلی یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین روش های خرید کتاب درسی است که در ادامه به صورت کامل آن را شرح خواهیم داد.

معرفی روش ثبت نام خرید کتاب های درسی

هر سال، با آغاز سال تحصیلی جدید، از سوی آموزش و پرورش، سامانه ای معرفی می شود که شما می توانید از طریق ثبت نام در آن سامانه، خرید کتاب های درسی پایه تحصیلی مورد نیاز خود را انجام دهید.

این سامانه، برای شما دانش آموزان، مدارس و معلمان، خرید کتاب های درسی را به صورت گروهی، انفرادی و تک جلدی فراهم نموده است.

توجه داشته باشید که این سامانه نیاز به کد ملی دانش آموز و همین طور نام و مشخصات او دارد تا بر اساس آمار های آموزش و پرورش، توزیع کتاب های درسی انجام پذیرد.

شما می توانید با شروع سال تحصیلی، به این سامانه مراجعه کنید و خرید کتاب های درسی پایه تحصیلی مورد نیاز خود را انجام دهید. سپس از طریق پست جمهوری اسلامی ایران، آن ها را تحویل بگیرید.

ثبت نام برای خرید کتاب درسی

نحوه ثبت نام برای خرید کتاب درسی

نکاتی مهم برای ثبت نام کتاب های درسی در سامانه

توجه داشته باشید که باید برای ثبت نام در سامانه و خرید کتاب های درسی، نکاتی را در نظر بگیرید که یک به یک آن ها را برای شما در ادامه شرح داده ایم:

  • تمامی مدرسه ها وظیفه دارند تا هر چه سریع تر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، اقدام به ثبت سفارش گروهی کتاب های درسی دانش آموزان کنند.
  • مدرسه موظف است از ارجاع دانش آموز به کافی نت ها پرهیز نماید.
  • دانش آموزان و والدین آن ها می توانند در صورت نیاز، از طریق سامانه معرفی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، خرید کتاب های درسی را به صورت ثبت نامی انجام دهند.
  • تحویل کتاب های درسی از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، بر اساس سفارش های فردی و گروهی ثبت شده در سامانه معرفی شده انجام می پذیرد.
  • دانش آموزان و یا اولیای آن ها صرفا وظیفه دارند تا هزینه های کتاب های درسی را بر اساس مبلغ درج شده بر روی پشت جلد کتاب ها پرداخت کنند.
  • دریافت هر گونه وجه اضافی از والدین و دانش آموزان ممنوع می باشد.
  • به دلیل الکترونیک بدون فرآیند فروش و توزیع کتاب های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان از طریق سامانه امکان پذیر می باشد.
  • توجه داشته باشید که در زمان تحویل کتاب های درسی، از ارائه نسخه چاپ شده (پرینت گرفته شده) خودداری کنید.

آیا می توان خرید کتاب های درسی را از سایت دیگری انجام داد؟

اگر در زمان مناسب برای خرید کتاب های درسی از طریق سامانه معرفی شده از سوی آموزش و پروش اقدام نکرده اید، می توانید ثبت نام را در یکی از سایت های معتبر انجام دهید.

به طور مثال بسیاری از کتاب فروشی های آنلاین، امکان خرید کتاب های درسی را با انجام ثبت نام برای دانش آموزان و والدین فراهم کرده اند.

این دسته از فروشگاه ها، دارای نماد الکترونیکی بوده و این امکان را برای شما میسر کرده اند تا از طریق ثبت نام، خرید کتاب های درسی را انجام دهید.

توجه داشته باشید که برخی از این فروشگاه ها، کتاب های درسی را با مبلغ درج شده بر روی پشت جلد کتاب به شما ارائه می کنند. البته لازم به ذکر است که برخی از فروشگاه های اینترنتی کتاب های درسی، دارای سهمیه می باشند.

اما برخی دیگر از فروشگاه های آنلاین، کتاب های درسی را با مبلغی بیش تر به فروش می رسانند. این دسته از فروشگاه ها سهمیه ای نداشته و اصطلاحا فروش کتاب های درسی را به صورت آزاد انجام می دهند.

ثبت نام برای خرید کتاب درسی

آشنایی با شیوه ثبت نام برای خرید کتاب درسی

نحوه خرید کتاب های درسی از بانک کتاب سیب ترش

در صورتی که موفق به ثبت نام در سامانه و یا سایت های فروش کتاب درسی نشدید، می توانید به بانک کتاب سیب ترش مراجعه کنید و خرید کتاب های درسی پایه تحصیلی مورد نیاز خود را به صورت تکی، گروهی و یا حتی تک جلدی انجام دهید.

این فروشگاه، امکان خرید اینترنتی و تلفنی کتاب های درسی را برای دانش آموزان و معلمان فراهم نموده است. لازم به ذکر است که شما صرفا مبلغ درج شده بر روی پشت جلد کتاب هیا درسی را پرداخت خواهید نمود. هم چنین دیگر نیازی نیست که نگران به اتمام رسیدن کتاب های درسی باشید. چرا که می توانید موجودی کتاب های مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه آنلاین سیب ترش بررسی نماید.

 

مطالب مرتبط

خرید کتاب درسی از کتاب فروشی

خرید آزاد کتاب درسی/ خرید کتاب درسی آزاد

خرید کتاب درسی دست دوم

خرید کتاب درسی مدارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *