خرید کتاب آنلاین

منابع کمک آموزشی کنکور 1400

منابع کمک درسی کنکور

منابع کمک آموزشی جزو ارکان اصلی آموزش و یادگیری در تمامی مقاطع تحصیلی هستند، پس لازم است در انتخاب آنها نهایت دقت و حساسیت اعمال شود. در سال های منتهی به کنکور، ارزش استفاده از منابع درسی و کمک درسی بیش از هر زمان دیگری مشخص می شود، زیرا آزمون کنکور به شکل رقابتی برگزار می شود و برای موفقیت در آن، ثبت بهترین عملکرد در تمامی دروس، ضروری می باشد.

دسته بندی منابع کمک آموزشی کنکور

هر یک از منابع کمک آموزشی دسته بندی مخصوص به خود را دارند؛ قرار دادن منابع در دسته های مختلف کار انتخاب را برای دانش آموزان ساده تر می کند، از طرفی به نویسندگان و فعالان حوزه چاپ و نشر نیز این امکان را می دهد که به شکل تخصصی و جامعتری نسبت به گردآوری و آماده سازی محتوای آموزشی اقدام نمایند.

در کنکور سراسری، دسته بندی داوطلبان و طراحی سوالات بر اساس رشته های تحصیلی انجام می پذیرد؛ در رابطه با منابع درسی نیز این موضوع صدق می کند و تمامی محصولات آموزشی کنکور بر مبنای رشته های موجود، تقسیم بندی می شوند. در تمامی رشته ها، برخی از دروس به شکل مشترک وجود دارند و تحت عنوان دروس عمومی کنکور شناخته می شوند. این درس ها عبارت هستند از:

  1. زبان و ادبیات فارسی
  2. زبان و ادبیات عربی
  3. معارف اسلامی (دین و زندگی)
  4. زبان انگلیسی

منابع کمک آموزشی

طبیعی است که روش مطالعه این دروس و ارزش گذاری آنها با دروس تخصصی کنکور متفاوت است، پس می بایست منابع مخصوصی برای آنها انتخاب شود و دانش آموز به شکل اختصاصی برای بالا بردن درصد خود در این دروس تلاش نماید.

زبان و ادبیات فارسی

ادبیات جزو دروسی است که سوالات آن به شکل مبحثی در کنکور سراسری مطرح می شوند، در نتیجه مطالعه درس به درس آن چندان تاثیری بر روی یادگیری نخواهد داشت. توصیه بر این است که مطالعه ادبیات فارسی به شکل مبحثی انجام پذیرد. قرابت معنایی، لغت و املا، آرایه های ادبی، تاریخ ادبیات و دستور زبان فارسی مباحثی هستند که سوالات این درس را در کنکور سراسری تشکیل می دهند.

نکته دیگر این است که سوالات ادبیات کنکور اغلب خارج از محتوای کتاب درسی هستند، پس طبیعی است که با خواندن کتاب های تدریسی مدارس، نمی توان به درصدهای بالای آن دست پیدا کرد. منابع کمک آموزشی کنکور در درس ادبیات فارسی دارای دو شکل زیر هستند.

منابع کمک آموزشی

  1. منابعی که جامع هستند و تمامی مباحث ادبیات کنکور را در بر می گیرند.
    این منابع برای آن دسته از دانش آموزانی مناسب هستند که می توانند بین قسمت های مختلف ارتباط برقرار نمایند و به درک کاملی از ادبیات کنکور برسند.
  2. منابع مبحثی که اغلب به شکل مجموعه کتاب ها ارائه می شوند.
    منظور از مجموعه کتاب ها، منابعی است که هر کدام به شکل تخصصی یک مبحث را مورد بررسی و آموزش قرار می دهند. استفاده از این نوع منابع اولویت بیشتری دارد، زیرا مطالب گفته شده و تست های بررسی شده در آنها بیشتر هستند و می توانند نقش بسیار بیشتری در افزایش آمادگی داوطلب داشته باشند.

زبان و ادبیات عربی

این درس نیز دقیقا مشابه زبان فارسی است و دارای مباحث گوناگونی می باشد. مباحث زبان و ادبیات عربی در کنکور سراسری به شرح زیر می باشند:

  • لغت
  • ترجمه و مفهوم
  • درک مطلب
  • تحلیل صرفی
  • حرکت گذاری
  • جمع، متضاد و مترادف
  • قواعد

در رابطه با زبان فارسی بیان شد که منابع مبحثی گزینه های بهتری هستند، این نیز در این مطلب بیان شد که زبان فارسی و عربی از لحاظ نوع طراحی سوالات شباهت هایی با یکدیگر دارند؛ اما مسئله متمایز این است که منابع آموزشی و تست زنی جامع، تاثیرگذاری و سهولت بیشتری برای مطالعه درس عربی دارند و می توانند به شکل جامع دانش آموز را به درصد آمادگی مورد نیاز وی برسانند.

منابع کمک آموزشی

دین و زندگی

در رابطه با دین و زندگی تمامی منابع موجود حدودا ارزش و تاثیرگذاری یکسانی دارند؛ این درس به گونه ای است که دانش آموزان حتی با خواندن کتاب درسی نیز می توانند به درصدهای بالا دست پیدا کنند، البته این به شرطی است که زمان کافی را برای افزایش مهارت های خود در تست زنی و آشنایی با سوالات این درس صرف کرده باشند.

زبان انگلیسی

در درس زبان انگلیسی تهیه منابع مبحثی بدون شک بهترین کار است؛ همین موضوع باعث شده است تا ناشران نیز محصولات خود را به شکل مبحثی عرضه نمایند و حضور منابع جامع کمتری را در این زمینه شاهد باشیم.

منابع کمک آموزشی دروس تخصصی کنکور دکتری

صحبت در رابطه با دروس تخصصی ممکن است مقداری پیچیدگی را به وجود آورد؛ در رابطه با این دروس نمی توان از الفاظ بهترین منابع و یا بدترین آنها استفاده نمود، زیرا این موضوع کاملا به شرایط و ویژگی های دانش آموز بستگی دارد و در هر شخص متفاوت از دیگری است.

برای آموزش دروس تخصصی علاوه بر کتب متعدد آموزشی، دوره های آنلاین و آفلاین، کلاس های کنکوری حضوری، فایل های صوتی و… نیز وجود دارند، در نتیجه اغلب دانش آموزان در رابطه با انتخاب منبع خود دچار سختی و گاها اشتباه می شوند. انتخاب منبع اشتباه باعث از بین رفتن هزینه، زمان، انرژی و انگیزه داوطلبان خواهد شد.

در خرید منابع دروس تخصصی می بایست نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • نمونه های مختلف منابع را بررسی کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که احساس راحتی بیشتری با آن دارید و بطور ساده تری می توانید درکش کنید
  • از دیگران در رابطه با منابعی که استفاده می کنند نظرخواهی کنید
  • از محتوای رایگان موجود در بستر اینترنت غافل نشوید، اما صرفا برای بررسی منابع از آنها استفاده کنید و نه مطالعه اصلی
  • علاوه بر درسنامه، به تست نیز توجه زیادی داشته باشید و آن را یکی از ملاک های خود برای تهیه منبع قرار دهید
  • شرایط تحصیلی خود در دروس تخصصی را بسنجید؛ بطور قطع در دروس ضعیف، نیاز بیشتری به منابع جامع وجود دارد

نکته حائز اهمیت دیگر، پرهیز از چند منبعی عمل کردن است؛ بسیاری از دانش آموزان کنکوری از منابع مختلف آموزشی برای مطالعه و یادگیری استفاده می کنند که این موضوع پیامدهای نامطلوبی را برای آنها به دنبال می آورد. یکی از مهمترین آنها، عدم تمرکز و به اتمام رساندن مباحث است.

نحوه خرید بهترین منابع کمک درسی کنکور 1400

با توجه به تعدد محصولات و همینطور فروشگاه های عرضه کننده منابع آموزشی، دغدغه دانش آموزان برای خرید منابع مناسب، افزایش پیدا کرده است؛ بانک کتاب تخصصی سیب ترش به منظور عرضه ساده و کم هزینه انواع منابع آموزشی ایجاد گردیده است تا تمامی دانش آموزان کنکوری و حتی دیگر افراد بتوانند به بهترین شکل ممکن مناسبترین محصولات موردنیاز خود را به دست آورند.

منابع کمک آموزشی

منابع عرضه شده در سیب ترش تنها به کتاب ها محدود نمی شوند، بلکه امکان تهیه پکیج های آموزش ویدئویی، بسته های کمک آموزشی، فلش کارت ها و… نیز وجود دارد. اغلب داوطلبان شرکت در کنکور هنر و فنی با تامین منابع آزمونی خود مواجه هستند و با محتوای مورد نیاز خود آشنایی مطلوبی ندارند، این موضوع توسط سیب ترش برطرف شده است، چرا که تمامی منابع مورد نیاز برای شرکت در کنکور هنر و فنی نیز گردآوری و عرضه شده است.

دانش آموزان در صورت تمایل می توانند در کنار تهیه منابع خود، از خدمات بی نظیر مشاوره ای نیز بهره مند شوند و بر اساس شرایط مخصوص به خود، به محصولات دست پیدا کنند. محصولات تهیه شده پس از اتمام فرایند ثبت سفارش، بطور رایگان به سراسر کشور ارسال خواهند شد تا در اسرع وقت در اختیار مشتری قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *