خرید کتاب آنلاین, خرید کتاب درسی

منابع کمک درسی کنکور را چگونه انتخاب کنیم؟

منابع کمک درسی کنکور را چگونه انتخاب کنیم؟

بودن یا نبودن برخی از امکانات و ویژگی ها در سال منتهی به کنکور دارای نقش بسیار مهمی در عملکرد داوطلبان است. این موضوع باعث شده است تا علاوه بر کتاب های درسی که در در مدارس تدریس می شوند، منابع دیگری نیز برای این دسته از دانش آموزان در نظر گرفته شود. وجود منابع متنوع و مختلف باعث شده است دانش آموزان با سردرگرمی هایی روبرو شوند و توان انتخاب صحیح منابع کمک درسی کنکور را نداشته باشند.

آشنایی با انواع منابع کمک درسی کنکور

کتاب های درسنامه و حل تست

این دسته از محصولات رایح ترین و البته محبوب ترین نوع از منابعی هستند که دانش آموزان کنکوری مورد استفاده قرار داده می شوند؛ جامعیت و اختیار در نحوه مطالعه از اصلی ترین دلایلی است که اغلب افراد را به سمت این منابع می کشاند. کتاب های درسنامه و حل تست تمامی محتوای موردنیاز برای یادگیری دانش آموز را در اختیار وی قرار می دهند، بصورتی که وی می تواند به سادگی پیش مطالعه، تمرین، پایش، آزمون دادن، رفع اشکال، مرور و دیگر نیازهای یادگیری را بدون دردسر و توسط شخص خودش انجام دهد.

البته این کار نیاز به پیروری از برخی نکات و قواعد است که در ادامه گفته خواهد شد.

منابع کمک درسی کنکور

پکیج های آموزش ویدئویی

دسته ای دیگر از محصولات هستند که با هدف ایجاد شرایطی شبیه به محیط مدرسه تولید شده اند؛ در تهیه این بسته های آموزشی تلاش شده است چالش های درسی، موارد انگیزشی و مشاوره ای نیز لحاظ شود. بطور کلی این محصولات دارای مزایا و معایب گوناگونی هستند و نمی توان در رابطه با مفید بودن یا نبودن آنها اظهار نظر کرد.

مزایا:

  • بر اساس پیش نیازهای تحصیلی تنظیم شده است و نقشه راه برای دانش آموز مشخص گردیده است
  • از اساتید به نام و باکیفیت برای تهیه این بسته های آموزشی استفاده می شود
  • مشاهده آنها نیازی به دسترسی پرسرعت اینترنت ندارد و به شکل آفلاین انجام می پذیرد
  • قیمت مقرون به صرفه ای دارند
  • دسترسی فرد به محتوای آموزشی همیشگی و نامحدود است

معایب

  • امکان ارتباط مستقیم و پرسش و پاسخ با استاد وجود ندارد
  • به دلیل ضبط شده بودن محتوای آموزشی، میزان فعالیت در آن کم است و دانش آموز به اندازه یک کلاس درس خود را درگیر در فرایند تدریس نمی بیند
  • در اغلب بسته های آموزش ویدئویی محتوای مطرح شده بیش از نیاز و یا تخصصی تر از مباحث کنکور است که این موضوع پیامدهای چندان مثبتی ندارد.

کلاس حضوری کنکور

کلاس های حضوری

در صورتی که کلاس های کنکوری توسط اساتید مجرب برگزار و اداره شوند، حضور در آنها منطقی و مفید است، اما باز هم همه چیز به شرایط و ویژگی های فردی دانش آموز بستگی دارد، ممکن است فردی برای یادگیری نیاز به توضیح استاد و اجبار وی داشته باشد و فردی دیگر خود به تنهایی شرایط بهتری برای مطالعه و یادگیری خود مهیا کند. با این همه کلاس های حضوری معایبی نیز دارند که در ادامه بیان شده اند.

دانش آموزان در سال کنکور مشغول به گذراندن آخرین پایه تحصیلی متوسطه دوم می باشند و با بسیاری از مسائل تحصیلی نظیر امتجانات نهایی درگیر هستند؛ نتایج به دست آمده از این پایه نیز تاثیرگذاری زیادی بر روی نتیجه کنکور دارد، پس دانش آموز باید زمانی از روز خود را نیز صرف آماده سازی شرکت در امتحانات نهایی و مرور مطالب مدرسه نماید.

شرکت در کلاس های حضوری ممکن است مانع این امر شود، زیرا زمان زیادی را از دانش آموز می گیرد و وی باید علاوه بر مدت زمان حضور در کلاس، ساعاتی را نیز صرف رفت و آمد به محل جلسه نماید. علاوه بر همه اینها، حضور دائمی در کلاس های درس می تواند خستگی بسیار زیادی را برای فرد به دنبال داشته باشد و تاثیرات منفی زیادی بر روی انگیزه و علایق وی بر جای گذارد.

منابع کمک درسی کنکور

 

نحوه انتخاب منابع کمک درسی کنکور

سال کنکور بازه زمانی سرنوشت سازی برای دانش آموزان متوسطه دوم است، زیرا تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی ادامه روند زندگی آنها دارد، پس این بازه زمانی فرصت مناسبی برای آزمایش و خطا نیست و همه انتخاب ها باید به دقت و به درستی انجام شوند. در صورت انتخاب اشتباه، علاوه بر از دست رفتن هزینه و انرژی بسیار زیاد، زمان و انگیزه دانش آموزان نیز از بین می رود و این مسئله تاثیرات بدتری برای آنها به دنبال دارد.

برای انتخاب صحیح منابع کمک درسی در سال های منتهی به کنکور، به نکات زیر توجه کنید:

  • از شرایط تحصیلی خود آگاهی کاملی داشته باشید

    دانش آموزان بر اساس ویژگی های درسی، توانمندی ها و علایق تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند، در نتیجه نمی توان یک منبع یکسان را برای همه افراد مفید دانست؛ با این تفاسیر، ابتدا لازم است بدانید که به چه چیزی علاقه دارید؟ چه درس هایی نقاط قوت و چه درس هایی نقطاط ضعف شما هستند؟ می بایست بدانید با کدام یک از منابع معرفی شده در متن بالا، راحتی بیشتری دارد و با آن ارتباط بهتری می گیرید.

  • هزینه های پرداختی برای هر منبع را در نظر بگیرید

    دسترسی به منابع معرفی شذه از جنبه هزینه شرایط مختلفی را پیش روی دانش آموزان قرار می دهد، بر همین اساس لازم است بعد مالی را نیز در نظر قرار دهید و بر اساس توانایی مالی و همینطور صلاح دید تحصیلی خرید کنید.

منابع کمک درسی کنکور

  • از دیگران در رابطه با منابع نظرخواهی کنید اما در آخر خود تصمیم بگیرید

    طبیعتا قبل از شما افرادی بوده اند که در کنکور سراسری شرکت داشته اند، پس می توانید از تجربیات آنها بهره مند شوید و درصد خطای خود را به حداقل برسانید. درست است که نظرخواهی از دیگران بسیار مفید است، اما ممکن است آن منابع برای آن فرد مناسب بوده باشد و برای شما کارایی لازم را به دنبال نیاورد، پس تصمیم گیرنده نهایی باشید و صرفا تقلید نکنید.

  • از نمونه تدریس های رایگان استفاده کنید

    تمامی منابع دارای نمونه های رایگانی هستند که در اختیار عموم قرار گرفته اند، پس می توانید پیش از هرچیزی آنها را مشاهده کنید و در صورتی که ارتباط خوبی با آن منابع برقرار کردید و آنها را سودمند دیدید، نسبت به هزینه کردن و تهیه اقدام نمایید. نکته این است که نباید زمان زیادی صرف مشاهده نمونه های مکرر شود و باید سریع تصمیم گیری کنید تا زمان را از دست ندهید.

منابع کمک درسی کنکور

نحوه استفاده صحیح از منابع کنکور

گاها پیش می آید که دانش آموزان بهترین منابع ممکن را در اختیار دارند، اما با این حال باز هم نتایج مناسبی را به دست نمی آورند؛ در اینجا مشکل منابع انتخابی نیستند، بلکه نحوه استفاده دانش آموز از آنها است. دسترسی به کتب و دیگر منابع عالی، تضمین کننده قبولی و موفقیت نخواهند بود، از طرفی نباید آنها را کامل و بی نقص دانست، پس در حین استفاده، نکات زیر را نیز در نظر بگیرید و آنها را رعایت نمایید:

  • دست به قلم شوید و خود، خلاصه نویسی کنید؛ حتی در صورت وجود خلاصه دروس در منابع، باز هم این کار را انجام دهید
  • برای مرور اول از همه به دست نوشته های خود مراجعه کنید
  • قانون پیش نیاز را رعایت کنید، زیرا در غیر این صورت، تثبیت ذهنی با مشکل مواجه خواهد شد
  • فقط به مطالعه درسنامه اکتفا نکنید و زمان بیشتر خود را به حل تست و تمرین اختصاص دهید

خرید بهترین منابع کمک درسی کنکور 

در بانک کتاب سیب ترش می توانید به انواع مختلفی از منابع کمک درسی کنکوری دسترسی داشته باشید؛ عرضه این محصولات با تخفیفات ویژه ثابت و مناسبی انجام می شود. مزایای خرید از سیب ترش نسبت به سایر عرضه کنندگان، امکان ثبت سفارش اینترنتی، مشاوره رایگان پیش از فروش، امکان ثبت سفارش از هرجای ایران و همینطور ارسال رایگان می باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *