خرید کتاب آنلاین

راهنمای ثبت نام و خرید بن کارت دانشجویی

خرید بن دانشجویی

نمایشگاه مجازی کتاب تهران، رویدادی است که هرساله برگزار می شود، حال مدتی است که شیوع کرونا این رویداد فرهنگی را با تغییراتی روبرو ساخته و روند برگزاری آن را از شکل حضوری، به بستر مجازی کشانده است. هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب، حمایت از ناشران و نویسندگان، عرضه کتاب های مختلف از جمله کتاب های نادر و همینطور آسان سازی خرید محصولات فرهنگی برای مردم است، در این بین دانشجویان، دانش آموزان، اعضای هیئت علمی، طلاب و اساتید در مرکز توجه قرار دارند و امتیازاتی نیز برای آنها در نظر گرفته می شود.

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور پیروی از سیاست‌ های ترویج کتاب و کتابخوانی و علاوه بر آن حمایت از نظام چاپ و نشر کشور، هر ساله در مدت زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کارت هایی ویژه خرید را برای دسته بندی های ذکر شده در نظر می گیرد تا این افراد بتوانند به شکل یارانه ای محصولات مورد نیاز خود را خریداری نمایند. به منظور دستیابی به این کارت ها، لازم است علاقه مندان پس نسبت به ثبت نام و خرید بن کارت دانشجویی اقدام نمایند.

خرید بن

نمایشگاه کتاب تهران

شرایط ثبت نام و خرید بن کارت دانشجویی

باید در نظر داشت که بن کارت دانشجویی صرفاً برای دانشجویان دانشگاه‌ های سراسر کشور، مراکز آموزش عالی دولتی و خصوصی و طلاب محصل در حوزه های علمیه است و به دیگر افراد تعلق نمی گیرد، البته برای دسته بندی های دیگر نیز امتیازات متمایزی وجود دارد که در مطالب موجود در سایت به آنها نیز اشاره شده است.

ثبت نام و خرید بن کارت دانشجویی ویژه خرید کتاب از نمایشگاه، در بازه زمانی خاصی قابل انجام است که هرساله توسط نهادهای اطلاع رسانی به دفعات اطلاع داده می شوند؛ دانشجویان می بایست به درگاه مجازی نمایشگاه کتاب تهران به آدرس bon.tibf.ir مراجعه نموده و فرایند ثبت نام را تکمیل کنند.

خرید بن کتاب

راه های ثبت نام در سامانه نمایشگاه کتاب

تاکنون سه روش برای افراد مشخص شده است تا هرکدام از علاقه مندان بر اساس شرایط خود از طریق یکی از آنها بتوانند امر نام نویسی را انجام دهند. این روش ها به شرح زیر می باشند.

  1. ثبت نام با استفاده از کارت هوشمند ملی، برای آن دسته از افرادی که دارای کارت ملی هوشمند هستند.
  2. ثبت نام به شکل NFC یا همان بن مجازی
    این روش مناسب آن دسته از افرادی است که به هر دلیلی کارت ملی هوشمند خود را در اختیار ندارند؛ برای استفاده از این شیوه ثبت نامی، متقاضی می بایست نرم افزار همراه شهر را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب داشته باشد.
  3. دریافت کارت بن تخفیف فیزیکی
    در این روش کارت بن تخیف به شکل فیزیکی برای متقاضیان صادر می شود و می توانند از آن به طرق مختلفی استفاده نمایند؛ صدور این کارت ها توسط شعب بانک شهر و کیوسک های موجود این بانک در سطح شهر انجام می شود.

سایت نمایشگاه کتاب تهران، راهنمایی های جامعی را در رابطه با نحوه استفاده از کارت فیزیکی در خرید مجازی ارائه نموده است که می توانید با مراجعه به درگاه مرتبط، آن را مشاهده نمایید.

بن کتاب

برگزاری مجازی نمایشگاه تا حدود زیادی کار را برای دانشجویان راحت کرده است، به نوعی که حالا اگر فردی امکان استفاده هیچ یک از مراحل فوق را نیز نداشته باشد، قادر است به شکل ساده در سایت ثبت نام و پس از تکمیل کردن فرم های موجود، بن تخفیف خود را در اختیار گیرد. بن های ارائه شده توسط درگاه اینترنتی در قالب کد تخفیف های درصدی و یا ریالی هستند که به شکل مستقیم در حین تسویه حساب خرید مجازی، قابل اعمال هستند.

فرایند ثبت نام و خرید بن کارت

طبق اطلاعیه های ارائه شده از سوی درگاه نمایشگاه کتاب تهران، با توجه به وجود محدودیت ها در بودجه اختصاص یافته و سقف اعتبار تعیین شده برای هر استان، اولویت ثبت نام بن کارت دانشجویی با متقاضیانی است که سریعتر از دیگران فرایند ثبت نام را طی نمایند و نام نویسی را به شکل کامل به اتمام رسانند. مشخص است که پس از تکمیل ظرفیت و به اتمام رسیدن بودجه های در نظر گرفته شده برای هر یک از استان های کشور، امکان ثبت نام متقاضیان جدید وجود نخواهد داشت.

در صورتی که تمامی مراحل ثبت نام به درستی طی شود و نام متقاضی در لیست دریافت کنندگان بن درج گردد، پیامکی حاوی عبارت زیر برای شماره تماس مشخص شده از سوی وی ارسال خواهد شد:

یارانه خرید کتاب بر روی کارت ملی شما شارژ شد و هم اکنون قابل استفاده است.

خرید بن کتاب

تکمیل راهنمایی ثبت نام

در مطالب فوق شیوه های ثبت نام در سایت و دریافت بن کارت تخفیف برای دانشجویان، اعضای هیئت علمی، اساتید دانشگاه، کارکنان و همینطور محصلین حوزه بیان شد، با این حال اگر باز هم در امور ثبت نامی سوالی دارید توصیه می شود پیش از هر چیز سوالات متداول مطرح شده در ادامه مطلب را بررسی و مطالعه نمایید. اگر باز هم جواب سوال خود را نیافتید، می توانید از طریق راه های ارتباطی در نظر گرفته شده، با مشاورین سیب ترش در تماس باشید.

در این لینک نیز می توانید آموزش تصویری و ویدئویی روند ثبت نام و دریافت خرید بن کارت را مشاهده کنید و به شبهات خود خاتمه دهید، علاوه بر آن می توانید مستقیما به سایت معرفی شده مراجعه و مبالغ در نظر گرفته شده برای هر دسته بندی آموزشی را نیز بطور کامل و دقیق مشاهده نمایید.

فیلم آموزشی نحوه ثبت نام و دریافت یارانه خرید کتاب

پاسخگویی به سوالات متداول شما

مبلغ اعتبار بن کارت دانشجویی چقدر است؟

در سال های گذشته این مبلغ در بازه 150 الی 400 هزار تومان قرار داشت و بسته به دسته بندی قرارگیری افراد (نظیر هیئت علمی، اساتید، دانشجو، طلبه و…) متفاوت بود، اما به طور قطع این مبلغ هر ساله افزایش پیدا می کند. تاکنکون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعاتی در رابطه با مبلغ بن ها منتشر نکرده است اما می توان تخمین زد که این مبلغ افزایش 30 الی 50 درصدی داشته است.

بن کارت های خرید تا چه زمانی دارای اعتبار هستند؟

کارت های صادر شده و کد تخفیف های ارائه شده، تنها تا پایان نمایشگاه کتاب همان سال معتبر و قابل استفاده هستند و متقاضی برای دریافت آنها باید به شکل سالیانه در سامانه ثبت نام نموده و در بازه های زمانی معین شده از سوی سایت، مراحل ثبت اطلاعات خود را انجام دهد.

ثبت نام بن کتاب

آیا امکان واگذاری بن ها به شخص دیگری وجود دارد؟

بن های ارائه شده منحصر به فرد هر شخص هستند و قابلیت استفاده از آن برای فردی دیگر وجود ندارد، البته خود افراد می توانند با استفاده از آن نسبت به تهیه کتاب و منابع فرهنگی برای دیگران اقدام نمایند اما نمی توانند آن را واگذار کنند.

بن تخفیف چه کتاب هایی را شامل می شود؟

این شرایط بر روی تمامی محصولات موجود در نمایشگاه کتاب تهران لحاظ شده است و متقاضی قادر است با استفاده از بن خود هر گونه کتاب و یا محصول عرضه شده دیگر را خریداری نماید.

بن ها چگونه در مبلغ خرید اعمال می شوند؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان شد، بخشی از هزینه های پرداختی هر فرد را معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده می گیرد، در نتیجه حین خرید قسمتی از مبلغ قابل پرداخت از این طریق تامین می شود و مابقی مبلغ موجود باید توسط خریدار پرداخت گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *