بانک کتاب, خرید کتاب درسی

سامانه خرید کتاب درسی

سامانه خرید کتاب درسی

سامانه خرید کتاب درسی

روش های مختلفی برای خرید کتاب های درسی وجود دارد که یکی از آن ها سامانه خرید کتاب درسی می باشد. سیب ترش تصمیم دارد در این مطلب شما را بیش تر با این روش خرید کتاب های درسی آشنا کند. با ما همراه باشید.

سامانه خرید کتاب درسی

معرفی روش سامانه خرید کتاب درسی

چرا باید خرید کتاب های درسی را انجام دهیم؟

توجه داشته باشید که با آغاز هر سال تحصیلی، دانش آموزان موظف به تهیه نمودن کتاب های درسی مقطع تحیلی می باشند که در آن مشغول به تحصیل خواهند شد.

کتاب های درسی دارای بار علمی بوده و هر دانش آموز وظیفه دارد تا در 9 ماه سال تحصیلی آن ها را آموزش ببیند و در نهایت در دی ماه و خرداد ماه، آموزه های خود را در غالب امتحان، پاسخ دهد.

سیستم آموزشی کشور ایران و سایر کشور ها بر این مبنا می باشد که در هر سال تحصیلی، کتاب های مشخصی برای دانش آموزان تدریس شود. این کتاب های درسی باعث خواهند شد تا دانش آموزان بیش از پیش اطلاعات و معلومات خود را بالا ببرند.

سامانه خرید کتاب های درسی چیست؟

سامانه خرید کتاب های درسی، در واقع سامانه ای است که از سوی وزارت آموزش و پرورش به دانش آموزان و مدارس معرفی می شود.

این سامانه این امکان را میسر کرده است تا مدارس به صورت تکی و یا گروهی، دانش آموزان را برای دریافت کتاب های ثبت نام کنند. هم چنین دانش آموزان می توانند به صورت تکی اقدام به ثبت نام و دریافت کتاب های درسی از طریق این سامانه کنند.

توجه داشته باشید که خرید کتاب های درسی به صورت تک جلدی برای معلمان نیز از طریق این سامانه فراهم شده است.

سامانه وظیفه دارد تا پیش از آغاز سال تحصیلی و در آخرین روز های تابستان، کتاب های درسی خریداری شده را از طریق اداره پست جمهوری اسلامی ایران، به دست دانش آموزان، مدارس، معلمان و به طور کلی هر فردی که در این سامانه ثبت نام نموده است، برساند.

قوانین سامانه خرید کتاب های درسی شامل چه مواردی می شود؟

توجه داشته باشید که این سامانه دارای قوانین و مقرراتی است که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت تا در زمان تهیه نمودن کتاب های درسی دچار مشکل نشوید:

مدرسه ها وظیفه دارند تا هر چه سریع تر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب های درسی دانش آموزان در مقاطع مخلتف تحصیلی اقدام نمایند.

مدارس وظیفه دارند تا از مراجعه دانش آموزان و اولیای آن ها به کافی نت ها خودداری کنند.

تبصره: دانش آموزان و والدین آن ها در صورت تمایل می توانند از طریق سامانه های از پیش معرفی شده، برای خرید کتاب های درسی به صورت تکی اقدام نمایند.

تحویل کتاب های درسی از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، بر اساس سفارش های ثبت شده و پرداخت شده در سامانه صورت خواهد پذیرفت.

از قسمت آمار فروش مدرسه، شما می توانید تعداد دانش آموزان باقی مانده و فاقد سفارش کتاب های درسی را مشاهده و در صورت نیاز، اقدام به ثبت سفارش کتاب های درسی برای این افراد کنید.

دانش آموزان و یا والدین آن ها صرفا وظیفه دارند تا هزینه خرید کتاب های درسی را برابر با قیمت پشت جلد هر کتاب که در سامانه به ثبت رسیده است، پرداخت نمایند.

سامانه خرید کتاب درسی

قوانین و مقررات سامانه خرید کتاب درسی

به این دلیل که فرآیند فروش و توزیع کتاب های درسی از طریق این سامانه به صورت الکترونیکی انجام می گیرد، کنترل ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان از طریق سامانه امکان پذیر می باشد. به همین خاطر درخواست ارائه نسخه چاپی سفارش کتاب های درسی از دانش آموزان و یا والدین آن ها ممنوع می باشد.

ورود مدارش به سامانه فروش و توزیع مواد درسی (کتاب های درسی) از طریق سامانه دیگری انجام می پذیرد.

مزایا و معایب خرید کتاب های درسی از طریق سامانه

توجه داشته باشید که خرید کتاب های درسی به روش های مختلفی انجام می پذیرد. مهم ترین این روش ها، مراجعه به سامانه و ثبت سفارش به صورت تکی و گروهی می باشد.

از مهم ترین ویژگی ها و مزایای خرید کتاب های درسی به این روش، عدم اتلاف وقت و صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد به کتاب فروشی می باشد. اما لازم است بدانید که در کنار مزیت های مختلف و بی شماری که دارد، دارای معایب کمی نیز می باشد.

به طور مثال می توان شلوغ شدن سایت و در برخی از موارد از دسترس خارج شدن این سامانه را، یکی از ضعف های آن به شمار آورد.

اما به طور کلی اگر بخواهیم در مورد خرید کتاب های درسی از طریق سامانه را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم یکی از روش های مقرون به صرفه است. چرا که شما علاوه بر عدم اتلاف وقت و هزینه های خود، صرفا موظف هستید که مبلغ درج شده بر روی پشت جلد کتاب را پرداخت کنید و هیچ هزینه اضافی دیگری را پرداخت نخواهید کرد.

هم چنین بدون معطلی، می توانید آن ها درب منزل از مامور پست تحویل بگیرید و مجبور نیستید که وقت خود را در ترافیک های شهری هدر دهید!

شما می توانید در صورت نیاز، از طریق بانک کتاب سیب ترش برای خرید کتاب های درسی مورد نیاز خود اقدام نمایید.

 

مطالب مرتبط

خرید کتاب درسی از کتاب فروشی

خرید آزاد کتاب درسی/ خرید کتاب درسی آزاد

خرید کتاب درسی دست دوم

خرید کتاب درسی مدارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *