بانک کتاب, خرید کتاب درسی

کتاب کمک درسی با جواب

کتاب کمک درسی با جواب

ضرورت استفاده از کتاب کمک درسی با جواب

پیشرفت تحصیلی و گام برداشتن در مسیر صحیح درسی نیازمند بهره مندی از امکانات و صدالبته توانمندی های مختلفی است. یکی از امکانات لازم استفاده از کتاب کمک درسی با جواب است، زیرا تدریس معلمین و اساتید در مدارس، کتاب های ارائه شده آموزش و پرورش و شرایط آموزشی به گونه ای نیست که تمام محتوای لازم را به دانش آموز انتقال دهد.

استفاده از کتاب کمک درسی با جواب چه تاثیری در شرایط تحصیلی دارد؟

تعداد زیادی از سوالات امتحانات و آزمون های آزمایشی از بخش فعالیت ها، پرسش های کلاسی و قسمت های مختلف کتاب اصلی طراحی می شوند، پس لازم است دانش آموزان این بخش ها را به خوبی مورد مطالعه و تمرین قرار دهند. در این حین استفاده از کتاب کمک درسی با جواب می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت دانش آموز داشته باشد. اما چگونه؟

  1. دانش آموز در ابتدا خود نسبت به حل کردن سوالات کتاب و فعالیت ها اقدام می نماید
  2. پس از آن می تواند به کتاب کمک درسی با جواب مراجعه نموده و پاسخ های خود را پاسخ های کتاب مطابقت دهد
  3. کتاب کمک درسی علاوه بر سوالات مد نظر، پرسش های تشریحی و چهار گزینه ای بیشتری در رابطه با همان مبحث را در اختیار دانش آموز قرار می دهد تا به تمرین و مطالعه بیشتر بپردازد و یادگیری را به تثبیت برساند.
کتاب کمک درسی با جواب

انواع کتاب کمک درسی پایه دبستان

انواع کتاب کمک درسی با جواب در دوره ابتدایی

دوره ابتدایی شروع راه تحصیلی یک دانش آموز است، پس از بالاترین اهمیت برخوردار است و باید مورد توجه والدین قرار گیرد. در این دوره با گذشت سال های اولیه به تعداد کتاب های درسی افزوده می شود و این خود بار آموزشی و نیاز به تمرین را نیز به مقدار زیادی افزایش می دهد.
دانش آموز دوره ابتدایی اطلاعات محدودی دارد، به همین خاطر نیازمند کمک دیگر اعضای خانواده است. دسترسی به کتاب کمک درسی که دارای جواب نیز باشد، این نیاز را کاهش می دهد و شرایط درسی کودک را بهبود می بخشد.

کتاب کمک درسی این دوره غالبا با اسم گام به گام نیز شناخته می شود. این کتاب دارای تمامی مباحث درس های تدریسی است و علاوه بر پرسش و پاسخ، جواب فعالیت ها و تمرینات دوره ای، نمونه سوالات امتحانی بسیار زیادی نیز دارد که به نوبه خود ارزش غیرقابل انکاری دارند.

مقاله انتخاب کتاب درسی و خرید کتاب درسی راهنمایی کاملی را در اختیار شما قرار داده است تا با معیارهای سنجش کتاب ها و نحوه انتخاب صحیح آنها آشنا شوید.

آیا مقطع راهنمایی نیز به کتاب کمک درسی نیاز دارد؟

سال های هفتم، هشتم و نهم، به عنوان سه سال راهنمایی نظام پیشین شناخته می شوند و دوره تحصیلی پیش از انتخاب رشته را تشکیل می دهند؛ در این دوره علایق و استعدادهای تحصیلی دانش آموز بیش از هر زمان دیگری به نمایش در می آید و به وی در انتخاب درست رشته و در پی آن شغل آینده خود کمک می کند.

افزوده شدن درس هایی نظیر زبان انگلیسی، زبان عربی و پیشرفته تر شدن دروسی مثل ریاضیات و علوم تجربی باعث می شود دانش آموز با سردرگمی های بسیاری روبرو شود و دروس را به خوبی فرا نگیرد. سهم قابل ملاحظه ای از پیشرفت تحصیلی در مقطع راهنمایی وابسته به تلاش خود دانش آموز است، بدین صورت که لازم است وی ساعاتی از زمان خود را به مطالعه و تمرین در منزل اختصاص دهد و به آموزش های مدرسه اکتفا نکند.

کتاب کمک درسی با جواب

نحوه خرید کتاب کمک درسی کنکوری

بهترین کتاب های کمک درسی کنکور

ورود به دانشگاه شاید اصلی ترین گام تحصیلی در طول عمر افراد باشد که تاثیر بسیار سرنوشت سازی را از خود به جای می گذارد. نتیجه کنکور علاوه بر مشخص کردن رشته، دانشگاه و شغل آینده، مشخص می کنید که شما در ادامه حیات خود در چه محیط هایی حضور خواهید داشت و با چه افرادی با چه فرهنگ و آدابی روبرو خواهید شد.

بسیاری از دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت در کنکور سراسری، شرکت در کلاس های آموزشی، آزمون های آزمایشی و استفاده از تدریس خصوصی را انتخاب می نمایند. اما همه این ها یک لازمه بسیار مهم دارند و آن هم در اختیار داشتن کتاب کمک درسی مناسب است. انتخاب کتاب کمک درسی مناسب هر فرد به وضعیت تحصیلی وی، روحیات، توانایی ها و نقاط ضعفش وابسته است، پس توصیه می شود پیش از خرید کتاب، مقاله خرید کتاب درسی کنکوری را بخوانید.

ویژگی های کتاب کمک درسی خوب

  • جامع باشد
    منظور از جامعیت این است که کتاب کمک درسی تمامی محتوای مورد نیاز برای رسیدن به رتبه خود در کنکور را در اختیار دانش آموز قرار دهد، علاوه بر آن، به ارائه سوالات تالیفی و کنکوری و پاسخ تشریحی آنها نیز پرداخته باشد.
  • دسته بندی مناسب
    بدون شک ارائه محتوای آموزشی در دسته بندی های مناسب دانش آموز را به مطالعه ترغیب می کند و صرفه جویی زیادی نیز در زمان او به وجود می آورد.
  • ساده و روان باشد
    در بسیاری از مواقع دانش آموزان به علت پیچیدگی و تشریح بیش از حد یک کتاب، از خواندن آن سر باز می زنند، پس ضروری است که کتاب انتخابی در عین جامع بودن بیان ساده و قابل درکی برای دانش آموزان در تمامی سطوح تحصیلی داشته باشد.
  • تعداد تست های مناسبی داشته باشد
    کنکور آزمونی تستی است و موفقیت در آن علاوه بر تسلط به مباحث درسی، به بالا بودن مهارت های تست زنی نیز نیازمند است. داشتن منبع درسی با تعداد تست های کافی این اجازه را به دانش آموز می دهد که به تمرین بیشتری بپردازد، در نتیجه ممکن است حین آزمون بسیاری از سوالات برای وی تکراری و یا بسیار آشنا باشند.
    البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که نوع تست های موجود و نحوه مطرح شدن آنها نیز بسیار مهم هستند. این یعنی هر تستی ارزش صرف زمان را ندارد و باید منبعی را انتخاب کنید که دارای سوالات استاندارد و طبقی بندی شده باشد و تست ها صرفا برای افزایش تعداد صفحات کتاب و قیمت آن مطرح نشده باشند.
کتاب کمک درسی با جواب

کتب آموزشی در کنکور سراسری چه نقشی دارند؟

سیب ترش، مرجع فروش کتاب درسی و کمک درسی

بانک کتاب سیب ترش با ایجاد بستری اینترنتی به عرضه تمامی انواع کتاب های درسی و کمک درسی از ابتدایی تا کنکور می پردازد تا والدین و دانش آموزان دغدغه ای در این رابطه نداشته باشند. تنوع بالا در محصولات تنها برتری سیب ترش نیست، بلکه در این بانک کتاب می توانید محصولات مورد نیاز خود را قیمت های بسیار مناسبی تهیه نمایید و از تخفیفات ویژه نیز بهره مند شوید.

برخی از خدمات ویژه سیب ترش عبارت هستند از:

  • ارسال رایگان محصولات به سراسر کشور
  • امکان خرید انفرادی، گروهی و اشتراکی
  • اعمال بن تحفیف در جشنواره ها و مناسبت ها
  • ارائه خدمات آنلاین و پشتیبانی پس از فروش
  • عرضه انواع کتاب با قیمت پشت جلد

خدمات سیب ترش تنها مخصوص به رشته های خاص و محبوب و یا صرفا دانش آموزان و دانشجویان نیست، بلکه تمامی اساتید و معلمان، مدیران، کتابخانه ها و افراد فعال در حوزه آموزش و تربیت می توانند نسبت به بهره مندی از این خدمات اقدام نمایند.

مطالب مرتبط

خرید کتاب درسی از دبستان تا کنکور

خرید کتاب درسی با تخفیف

خرید کتاب درسی رشته تجربی

خرید کتاب درسی متوسطه اول

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *