خرید کتاب درسی

نحوه سفارش کتاب درسی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

کتاب درسی

در سال های گذشته توزیع کتاب درسی به شکل حضوری و توسط مدارس انجام می شد، این یعنی مدارس بر اساس تعداد دانش آموزان خود در هر پایه تحصیلی، امکان تهیه کتاب را داشتند. این مسئله دارای معایبی بود، بطوری که گاها با گذشت مدت زمان طولانی، باز هم برخی از دانش آموزان به کتاب درسی دسترسی نداشتند. در حال حاضر خرید و سفارش کتاب درسی به وسیله خود دانش آموزان و به شکل ثبت نام اینترنتی انجام می شود. در صورت عدم اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام کتاب درسی 1400 – 1401، به ادامه مطلب توجه داشته باشید.

سفارش کتاب درسی به صورت اینترنتی چه مزایایی دارد؟

تهیه کتاب های درسی هر پایه تحصیلی بصورت اینترنتی و غیرحضوری باعث شده است دانش آموزان دسترسی سریعتر و آسانتری به محتوای درسی خود داشته باشند. از این طریق هزینه های پرداختی به منظور خرید کتاب نیز کاهش پیدا می کند. لازم به ذکر است که در پی خرید اینترنتی، احتمال ارسال محصولات پیش از شروع آموزش مدارس نیز وجود دارد، در نتیجه دانش آموز می تواند نسبت به پیش خوانی و آشنایی با محتوای پایه تحصیلی اقدام نماید.

در سال های گذشته دانش آموزان محصل در شهرستان ها و روستاهای دور افتاده و کم برخوردار، محدودیت های بسیار زیادی در زمینه تامین منابع آموزشی داشتند و گاها پیش می آمد که تا انتهای سال، اغلب افراد از کتب درسی مدارس بی بهره باشند، اما با سفارش اینترنتی، امکان خدمت رسانی به همه افراد در همه مناطق جغرافایی ایران فراهم آورده شده است.

سفارش کتاب درسی

نکته قابل ملاحظه دیگر این است که خرید اینترنتی کتاب درسی اطلاعات مناسبی را در رابطه با تعداد دانش آموزان هر پایه، شرایط تحصیلی آنها و شاخصه های مختلف اجتماعی در اختیار آموزش و پرورش هر منطقه قرار می دهد.

نحوه ثبت نام کتاب درسی به شکل اینترنتی

برای ثبت نام و دریافت کتاب درسی سال های تحصیلی 1400 – 1401 و همینطور 1401 – 1402 در ابتدا نام دانش آموز می بایست توسط مدرسه در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی وارد شود. پس از انجام این کار توسط مدارس، روند ثبت نام و دریافت کتاب توسط دانش آموز قابل پیگیری است. دانش آموزان و اولیای آنها می توانند به دو روش انفرادی و گروهی نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.

سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس irtextbook.ir مدت زمان زیادی است که طراحی و معرفی شده است، اما همچنان افراد زیادی نسبت به آن آشنایی کافی ندارند و نمی توانند مراحل ثبت نام را به درستی طی کنند، به همین علت توصیه می شود حتما ادامه محتوای مقاله را دنبال کنید تا با روند ثبت نام و خرید کتاب آشنا شوید.

کاربران از طریق مسیر زیر می توانند نسبت به نام نویسی و خرید کتاب اقدام نمایند:

ورود به آدرس سامانه فروش و توزیع کتاب و مواد درسی

در ابتدا لازم است آدرس irtextbook.ir را در مرورگر خود جستجو کنید، برای ورود آسان به این صفحه، اینجا کلیک کنید.

وارد کردن اطلاعات فردی دانش آموز

هر دانش آموز در سامانه معرفی شده دارای حساب کاربری است؛ اطلاعات ورود به حساب توسط مدارس به دانش آموزان ارائه می شود، اما بطور کلی، نام کاربری پیشفرض کدملی و رمز عبور، شماره سریال شناسنامه او می باشد.

بررسی و تایید اطلاعات

پس از ورود به پرتال کاربری، اطلاعات دانش آموز به نمایش در می آید. در این بخش نام پدر، مدرسه محل تحصیل، پایه و رشته تحصیلی قابل مشاهده و بررسی است. در صورت عدم درج صحیح اطلاعات در سامانه لازم است سریعا موضوع را به مدارس اطلاع دهید.

تکمیل فرم ثبت سفارش کتاب درسی

در صورتی که اطلاعات موجود در بخش پیشین درست بودند، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و خرید اقدام نمایید؛ اطلاعات خواسته شده در این قسمت می بایست به درستی تکمیل شوند تا فرایند خرید و ارسال کتاب برای دانش آموز دچار مشکل نشود.

سفارش کتاب درسی

ثبت نهایی سفارش و پرداخت مبلغ

برای پرداخت مبلغ خرید کتاب، لازم است تا از شماره کارت و همینطور رمز دوم استفاده نمایید؛ سامانه به درگاه های بانکی شبکه شتاب متصل است و امکان خرید توسط کارت به کارت و امثال آن وجود ندارد.

در صورتی که به هر دلیلی دانش آموز و یا والدین وی امکان ثبت سفارش را نداشتند، می توانند از طریق مدارس اقدام نمایند، بدین صورت که درخواست خرید کتاب را به مسئولین مدرسه اقدام نمایند و با پرداخت هزینه های لازم، از آنها بخواهند که امور ثبت نام و خرید را انجام دهند. این کار توسط دفاتر خدمات فنی و اینترنتی نیز قابل انجام می باشد.

زمان ثبت نام و ثبت سفارش کتاب درسی

ثبت نام در سامانه و سفارش کتاب دارای بازه زمانی مشخصی است که از قبل توسط نهادهای مربوطه اطلاع رسانی می شوند؛ با این حال باز هم ممکن است دسته ای از دانش آموزان فرصت کافی برای انجام مراحل نام نویسی را پیدا نکنند. تکلیف این دانش آموزان چیست؟

سامانه توزیع و فروش کتاب و مواد آموزشی آموزش و پرورش امکانی را تحت عنوان خرید آزاد کتاب برای این دسته از افراد در نظر گرفته است. بدین ترتیب دانش آموزان جا مانده می توانند با پرداخت هزینه هایی مشابه دیگران اما با اندکی تاخیر نسبت به سایرین، کتاب های درسی مورد نیاز خود را به دست آورند. برای ثبت نام آزاد نیز لازم است دانش آموز به سایت معرفی شده مراجعه کرده و تمامی فرایند توضیح داده شده در متن فوق را طی کند.

نقطه قوت خرید کتاب از طریق روش آزاد، تاخیر در عرضه آن به دانش آموز است. این موضوع می تواند باعث عقب افتادن دانش آموز از محتوای کلاس شود و روند یادگیری را برای او دشوار سازد.

خرید کتاب درسی از سیب ترش

سیب ترش محدودیت های موجود در رابطه با خرید کتاب درسی را از میان برداشته و فرایند تامین منابع درسی را آسان کرده است؛ در صورتی که دانش آموزان امکان ثبت نام در بازه زمانی مشخص و یا حتی ثبت نام آزاد در سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی را نداشته باشند، باز هم مشکلی پیش نخواهد آمد، زیرا اغلب کتب درسی و کمک درسی در سیب ترش گردآوری شده اند و در زمان های مختلفی از سال امکان تهیه ارزان قیمت آنها وجود دارد.

برای خرید کتاب درسی از بانک کتاب سیب ترش، نیازی به گذراندن پروسه طولانی ثبت نام وجود ندارد، بلکه کاربر می تواند به سادگی و تنها با شماره تماس یاد ایمیل نام نویسی کند. دسته بندی های مختلفی بر اساس پایه های تحصیلی و رشته ها پیش روی خریدار قرار گرفته شده اند که وی را در یافتن کتاب مدنظرش یاری می نمایند، علاوه بر آن،‌ امکان جستجو در قسمت های مختلف سایت و رسیدن به محتوای مورد نظر نیز وجود دارد.

سفارش کتاب درسی

قیمت محصولات عرضه شده در سیب ترش اغلب همان هزینه درج شده پشت جلد کتاب است، حتی گاها اعمال تخفیفات ثابت و مناسبتی، این هزینه ها را نیز کاهش می دهد و خریدی مقرون به صرفه را پیش روی افراد قرار می دهد؛ لازم به ذکر است که امکان خرید عمده کتاب های درسی و کمک درسی نیز وجود دارد، در نتیجه دانش آموزان، معلمین و مسئولین مدارس نیز می توانند نسبت به این کار اقدام نمایند.

محصولات خریداری شده به شکل رایگان برای خریدار ارسال می شوند، پس در این شکل از خرید نیازی به پرداخت هزینه و صرف زمان برای حضور در محل وجود ندارد؛ تمامی امور ثبت سفارش نیز به صورت اینترنتی در ساعات مختلف شبانه روز انجام می پذیرد و پشتیبانان سیب ترش نیز در ساعات مختلف شبانه روز آماده خدمت رسانی و ارائه راهنمایی های تخصصی به دانش آموزان و عموم کاربران هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *